0

Pravilna količina i kvalitet fizičke aktivnosti ne utiče pozitivno samo na telo, u smislu oblikovanja i regulacije telesne težine već utiče i na raspoloženje, daje više energije, poboljšava san. Tokom vežbanja stvara se endorfin – hormon izlučen iz hipofize i hipotalamusa, koji celo telo ispunjava pozitivnom energijom i opuštenošću. Usled redovnog vežbanja i spavanje je uravnoteženije, dok je i sam san kvalitetniji. Takođe, fizička aktivnost može da pomogne da se preboli blaža depresija.

Fizičke vežbe povoljno utiču na jačanje kostiju, bolje funkcionisanje skeletno-mišićnog sistema i kordinaciju pokreta, kao i na umanjenje rizika od nastanka osteoporoze. Fizička neaktivnost je jedan od činilaca rizika za razvoj ateroskleroze i koronarne bolesti srca. Pod uticajem fizičkog treninga usporava se srčana frekvencija, smanjuje se arterijski krvni pritisak, kako sistolni, tako i dijastolni. U treniniranim skeletnim mišićima povećava se kapilarna mreža, sadržaj oksidativnih enzima, koncentracija mioglobina i broj i veličina mitohondrija. Ove promene povećavaju prokrvljenost i oksigenaciju skeletnih mišića. Trening većeg intenziteta, naročito kod mlađih osoba, dovodi i do bolje oksigenacije srčanog mišića. Naravno, preporučuje se umereno vežbanje, jer preterivanje nije zdravo i može opteretiti srce i organizam u celosti.

Naučnici su ustanovili da 60 minuta umerenih aerobnih vežbi tri puta nedeljno jača naš imunitet na sledeće načine:
– Povećava aktiviranje i izlučivanje imunoglobulina i citokina, najvažnijih ćelija u odbrani organizma od infekcija.

– Ubrzava cirkulaciju krvi i limfe mišićnim kontrakcijama. Na taj način i ćelije koje nas brane od infekcije, poput neutrofila i limfocita, brže stižu do mikroorganizama.

– Podiže temperaturu tela i na taj način pomaže antitelima u borbi protiv moguće infekcije.

– Redukuje upalne procese u telu i tako omogućava imunom sistemu da radi bolje.

– Produbljuje disanje, povećava kapacitet pluća, pa su šanse da se izbace mikroorganizmi iz disajnih puteva veće.

– Smanjuje nivo stresa.

– Smanjuje rizik od drugih oboljenja poput kancera, bolesti srca, dijabetesa tipa 2, artritisa, oboljenja jetre…

Fizička aktivnost direktno stimuliše transport glukoze u mišićne ćelije čime je potreba za insulinom smanjena – popravlja se insulinska rezistencija. Fizički trening ima povoljan efekat i na dislipidemije kao i na proces hemostaze.

Lepo vreme nam pruža brojne mogućnosti za rekreaciju – plivanje, pešačenje, planinarenje, vožnju bicikla i rolera, odbojku na pesku, vežbe u prirodi… Odaberete fizičku aktivnost koja vam najviše odgovara i ne zaboravite da se vaš ZOONO nađe među stvarima koje nosite!

ZOONO – preduslov dobre rekreacije

Pratite nas na Instagramu

Leave a Comment

Vaša adresa е-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X